آموزش گام به گام کسب درآمد از اینترنت | ۱ | پرسش و پاسخ

درآمد اینترنتی

چگونه درآمد اینترنتی داشته باشیم؟

این سؤال به‌ظاهر ساده می‌تواند سرآغاز یک فصل جدید در زندگی کاری شما باشد، اما سادگی پرسش از ماهیت نسبتاً پیچیده‌ای که در پشت آن وجود دارد کم نمی‌کند، به این داستان تبلیغات عجیب‌وغریبی که این روزها در اینترنت برای فروش بسته‌های کسب‌وکار و آموزش میلیونر شدن شما وجود دارد را اضافه کنید. برای بیشتر روشن شدن موضوع می‌توانید این مطلب را بخوانید.

اما چگونه از اینترنت درآمد مالی داشته باشیم؟

در اینترنت به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم می‌توانید کسب درآمد کنید، درآمد مستقیم یعنی یک سایت یا بستری که متعلق به شماست برای شما سودآوری و تولید درآمد اینترنتی داشته باشد. درآمد غیرمستقیم عبارت‌ است از کسب درآمد از یک سامانه یا بستر ثانویه که الزاماً متعلق به شما نیست، معمولاً این سبک درآمد وابسته به تخصصی و توانایی‌های فردی شماست اما در درآمد مستقیم علاوه بر تخصصی نسبی سرمایه‌گذاری هم لازم است.

آیا درآمد اینترنتی ساده‌تر از سایر روش‌های کسب درآمد است؟

ساده یا سخت بودن یک روش درآمد اینترنتی به همان اندازه که به نوع کار بستگی دارد به میزان توانایی و نگرش فرد مشغول به آن نیز وابسته است. اما درمجموع درآمد اینترنتی ساده‌تر یا راحت‌تر از سایت کسب‌وکارها نیست، بلکه ویژگی‌هایی مانند عدم محدودیت مکانی و زمانی است که آن را متفاوت می‌کند نه ساده‌تر.

درآمد مستقیم از اینترنت چگونه است؟

یک فروشگاه اینترنتی ساده‌ترین روش کسب درآمد مستقیم از اینترنت است، وقتی شما یک سایت به‌عنوان پایگاه کسب‌وکار آنلاین ایجاد می‌کنید و درآمد ناشی از آن مستقیماً به‌حساب شما واریز می‌شود، پس صاحب یک منبع درآمد مستقیم هستید. مهم‌ترین ویژگی کسب‌وکارهای مستقیم سرمایه‌گذاری مادی و معنوی است که باید برای آن انجام شود.

درآمد غیرمستقیم اینترنتی چیست؟

درآمدی که در یک بستر اینترنتی از طریق توانایی‌هایی ما حاصل می‌شود، درآمد غیرمستقیم است، مثلاً وقتی کسی به‌عنوان مترجم، تایپیست یا طراح و نویسنده در یک سایت آزادکاری مشغول کارشده و کسب درآمد می‌کند، منبع اصلی درآمد او توانایی و تخصص او محسوب می‌شود که اینترنت در اینجا یک واسط و بستر ارتباطی مهم تلقی می‌شود. همچنین وقتی‌که یک مدرس از طریق اینترنت تولید محتوا کرده و خدماتش را به مخاطب یا دانشجویان معرفی کرده، آن‌ها را دعوت به شرکت در کلاس‌های خود می‌کند در اصل اینترنت یک منبع درآمد غیرمستقیم برای او به‌حساب می‌آید.

آیا برای درآمد داشتن از اینترنت الزاماً باید سایت داشت؟

خیر، الزاماً برای درآمد اینترنتی نیاز به وب‌سایت نیست، حتی به کمک وبلاگ، سایت‌های رایگان یا شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توان درآمد داشت. خصوصاً در کسب‌وکارهای کوچک، شخصی و خانگی. اما در کسب‌وکارهای بزرگ به دلیل خطرپذیری سرمایه‌گذاری نیاز است که ساختار فنی، پایدار و قابل‌کنترلی در نظر گرفته شود.

برای کسب درآمد از اینترنت چقدر زمان لازم است؟

برای درآمد غیرمستقیم شاید فقط چند روز یا چند هفته! اما این بیشتر به تخصص و توانایی ما برمی‌گردد، اما برای درآمد مستقیم زمانی که متوسطی که برای پایداری یک کسب‌وکار نیاز است می‌تواند از شش ماه تا دو سال متغیر باشد.

چقدر باید هزینه کنیم تا به درآمد اینترنتی مستقیم یا غیرمستقیم برسیم؟

پاسخ به این سؤال همانند پرسش قبل به‌صورت قطعی ممکن نیست، برای کسب‌وکارهای غیرمستقیم نیاز به‌صرف هزینه زیادی نیست، بسیاری از آن‌ها با کارمزد بسیار کم و حتی رایگان خدمات ارائه می‌کنند اما برای ایجاد یک سایت کامل و پایدار باید برآورد دقیقی از ایده و شرایط اجرا در نظر گرفت.

اگر کسی سرمایه یا تخصص کافی درزمینهٔ وب نداشته باشد بازهم می‌تواند درآمد مستقیم داشته باشد؟

بله، در بسیاری از سامانه‌های آزادکاری و فریلنسر، همکاری درفروش، فروشگاه‌ساز و غیره که در زیرگروه درآمدی غیرمستقیم هستند، شما نیاز به‌صرف هزینه یا تخصص خاصی ندارید. چراکه از قبل همه‌چیز پیش‌بینی‌شده است و صرفاً شما کارمزد کمی بابت استفاده از خدمات آن سامانه پرداخت خواهید کرد. علاوه بر آن بدون تخصص و فقط با کمک راهنمای موجود در هر سامانه می‌توانید از خدمات آن استفاده کنید.

آیا وبلاگ نویسی و تهیه مطلب می‌تواند یک منبع درآمد مستقیم در نظر گرفته شود؟

بله یک بلاگر یا وبلاگ نویس هم می‌توانند از طریق نوشتن کسب درآمد کند، برای قدم اول اگر تجربه کافی ندارید بهتر است در یک سایت‌ معروف و بااعتبار به‌عنوان نویسنده حضورداشته باشید. درآمد از طریق وبلاگ نویسی به هزینه مالی خاصی نیاز ندارد. اما جزء درآمدهای دیرباز ده است که تلاش، پشتکار و صبر محور اصلی موفقیت در آن است.

برای درآمدزایی اینترنتی غیرمستقیم چه سایت‌هایی وجود دارند؟

در اینجا بهتر است به‌جای این‌که به یک سایت خاص اشاره‌کنیم به دسته‌ای از کسب‌وکارها معرفی شوند که در هرکدام تعداد زیادی سایت وجود دارند، هرکدام از این گروه‌ها ویژگی‌های کاری خوشان را دارا می‌باشند، برای نمونه: آزادکاری یا فریلنسرینگ، همکاری درفروش یا بازاریابی اینترنتی، کار در منزل و کسب‌وکارهای خانگی، فروش فایل و لوازم دست‌دوم.

برای درآمد مستقیم باید به کجا و کدام سایت رجوع کرد؟

برای درآمد مستقیم اینترنتی نیازی نیست به‌جای خاصی رجوع شود، بلکه باید ابتدا یک ایده به همراه هدف برای راه‌اندازی سایت در نظر گرفته شود، در مرحله بعد باید ایده خود را به‌صورت نمونه کوچک‌شده اما قابل‌پذیرش برای مشتری اجرا کنید، بعدازآن از بازخوردها گرفته‌شده بر اساس آن می‌توانید نسبت به برنامه‌ریزی و تدوین سایت با برنامه اصلی اقدام کنید. این ایده اولیه می‌تواند راه‌اندازی یک فروشگاه یا هر سایت دیگری باشد.

چگونه از بازاریابی اینترنتی درآمد داشته باشیم؟

سایت‌های زیادی در رابطه با بازاریابی اینترنتی فعالیت می‌کنند اما متداول‌ترین روش بازاریابی اینترنتی که بتوان از آن کسب درآمد کرد، همکاری درفروش است، در این روش یک سایت همانند یک فروشگاه با امکانات و محصولات از قبل آماده در اختیار کاربر قرارگرفته و نسبت به درصد کالای فروخته‌شده از این فروشگاه به بازاریاب، کارمزد پرداخت می‌شود. مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده سطح درآمد در این روش تسلط و مهارت کاربر به بازاریابی اینترنتی است.

بازاریابی شبکه‌ای یا هرمی چگونه است؟

بازاریابی شبکه‌ای یا هرمی، یکی از قوی‌ترین روش‌های بازاریابی است که در اینترنت به دلیل ساختار سریع جذب افراد طرفداران زیادی دارد، این روش بازاریابی که بر اساس عضوگیری و تشکیل زیرمجموعه کار می‌کند، پتانسیل بسیار بالایی در درآمدزایی دارد اما متأسفانه حضور شرکت‌ها و سایت‌های سودجو این شاخه ارزشمند را دارای حواشی زیادی کرده است. اصلی‌ترین این حاشیه‌سازی‌ها مربوط به سایت‌های است که فروش محصول در آن‌ها کاملاً صوری است و اصل کاربر زیرمجموعه گیری متمرکزشده است. درصورتی‌که تجربه بازاریابی و شناخت کافی از این سامانه‌ها را ندارید به‌هیچ‌عنوان فعالیت در این سایت‌ها را به شما توصیه نمی‌کنیم. چراکه گاها تشخیص سایت‌های سالم شبکه‌ای و ناسالم برای فعالان و حرفه‌ای‌های این رشته راحت نیست.

درآمدهای کلیلکی چگونه هستند؟

یک ساختار ماشینی کاذب که به ازای کلیک بر روی تبلیغات به کاربر مبلغی پرداخت می‌کند، البته اگر پرداخت کند!، هیچ سایت کلیکی مورد تأیید نیست و هرگز بر روی این قبیل خدمات کاذب حساب نکنید. به‌غیراز این‌که وقت خود را هدر می‌دهید و یک تجربه ناخوشایند از تجارت الکترونیک نصیب شما می‌شود، چیز دیگری برایتان باقی نخواهد ماند.

47 دیدگاه دربارهٔ «آموزش گام به گام کسب درآمد از اینترنت | ۱ | پرسش و پاسخ»

  1. سلام اقای لطفی ممنون میشم جواب این سوالمو بدین چند وقت پیش از سایت… برای من ایمیل اومد که در دوره درامد زایی اینترنتی ما شرکت کنید ایشون توی سایتشون مطالب مفیدی داشتن ولی مبلغ لازم برای شرکت در این کلاسای مجازی یک میلیون و.. است و من میخواستم راهنماییم کنید که میشه اعتماد کرد ممنون میشم جوابمو بدین

    1. سلام حمید عزیز
      برای راه اندازی کسب و کار یا درآمد اینترنتی نیاز به صرف این هزینه های نیست، این بسته های آموزشی به این شکل صرفا نوعی کلاهبرداری موجه و قانونی است. همه اطلاعات این بسته ها را می توانید رایگان از سایت های معبتر کارآفرینی و درآمد اینترنتی بدست بیاورید. برای تشخیص صحت و کیفیت این بسته ها این مطلب را بخوانید
      http://www.netstart.ir/how3

  2. من راجع به سایت های کلیکی منظورتونو متوجه نشدم.
    اصل کار چیه؟مثلا اگه من در سایت خودم لینکی از یه سایت معتبر بذارم وبا استفاده از اون لینک به اون سایت مراجعه بشود برای من درامد داره دیگه،درسته؟
    یا مثلا اگر اون لینک تبلیغ موسسه یا چیزی باشه چی؟

    1. منظور از سایت های کلیلکی سرویس هایی هستد که کاربر پس از عضویت در آن باید روزانه و ماشین وار روی صدها بنر و لینک کلیلک کند تا بابت هر کلیک درآمدی به حساب او واریز شود (که در بیشتر موارد مبلغی واریز نمی گردد یا اگر هم شود قابل برداشت نیست، با هدف کلاهبرداری بعدی خواهد بود)، اکثر این سایت ها خارجی و تبلیغات پر اغراقی هم دارند

  3. کسب و کار اینترنتی

    مطالب مفیدی بود، ایجاد درآمد از تبلیغ و جذب مخاطب زیاد برای افزایش درآمد از این راه سخت هست. به نظرم اگر فرد انرژی اش را روی فروش خدمت یا محصول خودش بذارد بسیار بهتر هست و نتیجه ارزشمندتری می گیرد

  4. باسلام من تخصص وب ندارم اما خوب مقاله مینویسم ترجیحا گردشگری؛ایده پردازی؛علوم انسانی واجتماعی؛ادبی و سیاسی
    خلاصه نویس خوبی هم هستم
    میشه چند سایت یا انجمن خارجی معرفی کنید که بابت مقاله نوشتن و ایده پردازی و….هزینه کنند؟ممنون

    1. سلام در سایت های کاریابی یا شبکه های اجتماعی بعضا درخواست هایی هست که برای تامین و تولید محتوا به دنبال نویسنده باشند، می توانید جستجو کنید اما پیشنهاد می کنم با یک موضوع خاص شروع به وبلاگ نویسی کنید و سعی کنید از آن کسب درآمد داشته باشید. این مطلب در همین رابطه تحریر شده است.
      http://www.netstart.ir/6730

  5. سلام. میخوام در نت در زمینه آموزش مباحثی مثل قواعد عربی، اصول نگارش نامه های اداری، و مباحثی مربوط به ادبیات فعالیت داشته باشم. ولی مطمین نیستم درآمد و استقبال چندانی داشته باشه!ادبیات مباحث زیادی داره ولی درامد زا نیس! پیشنهادی دارین درین باره؟

  6. حدود ۳ ساعته دارم مطالب آگاه کننده تونو راجب کسب و کارهای اینترنتی میخونم. واقعا که جای خوبی برای آگاهی از اصول کسب درآمد اینترنتی و ماهیت تبلیغات پر زرق و برقی که در این باره در اکثر سایت ها میبینیم هستش. حقا که این مطالب ارزش هزینه کردن را دارند و اینکه این مطالب را در ازای اندازه ی توانایی هر کس (از صفر ریال تا اندازه ی همت هرکس) در اختیار خوانندگان قرار میدهید تشکر و قدر دانی میکنم.

  7. سلام خسته نباشید من می خوام درامد اینترنتی داشته باشم و مطالب علمی بفروشم ولی نمی تونم هزینه کنم آیا میشه رایگان این کارو انجام داد؟

  8. سلام و تشکر ویژه از شما بابت مطالب عالیتون
    وب سایت شما برای من به عنوان وب سایت هر روزه تقریبا شده و یک مرجع بسیار مفید .
    من تا حدودی با اصول بازاریابی و برندینگ آشنایی دارم و یک مجموعه کالا برای فروش رو قبول کردم به عنوان محصول فیزیکی و در مرحله دوم آنلاین بفروش برسونم .
    از اینستاگرام و تلگرام استفاده کردم حدود یک هفته ست و بیشتر همون حالت فالوور و لایک رو به اضافه چند عضو کانال تلگرامی .
    شما چه راهی پیشنهاد میکنید برای فروش کالا بصورت فیزیک حتی مشارکتی با سایت هایی نظیر ایسام و البته مواردی بیشتر برای فروش زودتر ؟ اگر مقالات و بخش هایی هست که معرفی شون لازمه ممنون میشم همینجا لینک بدید . چون مطالب خوب زیاد هستن تو سایتتون و وقت نرکدم همه رو بخونم .

    1. درود بر شما علیرضا عزیز، از لطف و حسن توجه شما نسبت به نت‌استارت سپاسگزارم.
      برداشتی که از سوال شما کردم (فروش کالای فیزیکی) یافتن مشتری برای محصولی است که عرضه آن اینترنتی نیست – اگر برداشت من اشتباه است تصحیح بفرمایید – پس اگر به دنبال یافتن راه سریع و زودبازده هستید آگهی‌نامه‌های آنلاین مثل : دیوار، شیپور، ایستگاه، ایسام و .. بهترین گزینه‌ها هستند. اگر به دنبال راهی هستید که در درازمدت پایدارتر باشد طبیعی است که باید به یک سایت با برنامه مستقل فکر کنید و از شبکه های اجتماعی به عنوان کانال بازاریابی آن استفاده نمایید

  9. باسلام خدمت شما دوست عزیز سوالی داشتم می خوام کانال باز کنم برای کسب درآمد چه کاری باید انجام بدم تا گوگل اون رو تایید کنه .لطفا راهنمایی م کنید .باسپاس

  10. سلام

    شما از روش اصلی افزایش فالوور میدونید؟؟

    میخواستم بدونم سایتهایی که اقدام به فروش فالوور میکنند ترفندشون چیه؟؟

    ممنون میشم جواب بدین

    1. اگر منظور شما از فالور جمع کردن همین داستانی هست که بعضی از کاربرها توی اینتساگرام و تلگرام راه انداختند بدونید اکثرشون تقلبی یا سیاه لشکر هست. این هیاهیو مثل دوران گروه ساختن های وایبر هم به زودی تموم میشه. پس به اگه به دنبال کسب و کار و درآمد آینده‌دار هستید این داستان ها را جدی نگیرید. باید تلاش زیادی بکنید و هدف مشخصی را دنبال کنید

  11. سلام.سایت بسیار خوبی دارین.من مقاله نویس خوبی هستم و مقاله های زیادی نوشتم.اگر بخواهم این فایل هارو به فروش بگذارم چه کار باید بکنم؟
    یکی از دوستان سایت پوشه رو معرفی کردن.
    به نظرتون این سایت قابل اعتماد هست؟
    از این طریق میتونم درآمد خوبی داشته باشم؟
    ممنون میشم جواب بدین

  12. درود بر جناب لطفی عزیز
    جواب خیلی از سوالامو گرفتم،یه سوال روی مطلب دیگه ای نوشتم که اینجا بیشتر جوابشو گرفتم، سپاس بیکران برای این مطالب فوق العاده، قطعا زمانی که به اهدافم برسم از شما به عنوان یه معلم یاد میکنم

  13. سلام
    ممنون از سایت خوبتون که مطالب اگاه کننده میزاره
    از شما بعنوان کسی که در تجارت الکترونیک وارد هست یک سوال دارم.
    من یک دانشجو هستم و چهار روز در هفته هم دانشگاه هستم و وقت کافی برای کار رو ندرم.
    میخواستم بدونم برای یک دانشجو که میخواد اینترنتی درامد کسب کنه چه راه هایی وجود داره؟
    ممنون از پاسخگوییتون

    1. طبیعتا با وقتی که شما دارید راه اندازی کسب و کار را پیشنهاد نمی کنم. بهتر هست به درآمدزایی از طریق مهارت در اینترنت فکر کنید. مثل فریلنسرینگ یا ارائه خدمات در بسترهای از قبل آماده شده.
      موفق باشید

  14. با سلام خدمت مدیرمحترم
    بنده دانشجو هستم و تقریبا چهارروز در هفته دانشگاه ، رشته تحصیلی هم تقریبا میشه گفت واقعا درگیر کننده !! (پزشکی) و چندترم دیگه هم که حتی تابستون هم شاید کشیک !
    بنده هیچ علاقه ای به درامد اینترنتی ندارم و شدیدا مشتاق راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستم ، از اونجایی که اطلاعات خاصی از طراحی وب و بسترلازم برای خرید فروش و … ندارم ، میخوام بدونم ایا امکان این هست بتونم کار کنم ؟ فقط تجربه یک سال بازاریابی شبکه ای داشتم که بد نبوده و تجربیات خوب درباره جلب اعتماد و تصمیم خریده مشتری و … کسب کردم و احساس میکنم چون کار از طریق نته ، بتونم کار کنم و فوقش یه تقسیم کار انجام میدم با تیم کاری .
    میگیم کمبود زمانی خودمو با ایجاد یه تیم کاری چندنفره دارای تخصص رفع میکنیم ، مثل بلاگر و طراح سایت و مسئول فروش و ارسال و ….
    ولی استارت کار با زدن سایت و هزینه کردن و … منطقی نیست ، میگم میشه مدتی فقط از بستر شبکه هایی مثل اینستاگرام به فروش بپردازیم و بعد از ازمون خطاهای لازم و پایداری اقدام به راه اندازی سایت بکنیم ؟ مانند بسیاری از پیج های اینستاگرام که بعدا به سایت یا فروشگاه ارجاع داده شد ..
    و اینکه برای اینکار چه اطلاعات پایه ای در چه زمینه هایی لازمه ؟ و منبع خاصی میتونین معرفی کنین ؟
    فعالیت تجاری در ایسنتاگرام بدون مجوز خاصی انجام میشه و مشکلی نداره ؟
    دریافت نماد اعتماد و تجارت الکترونیک چقدر زمانبر و هزینه بره ؟
    همکاری پست برای ارسال محصولات و دریافت وجه در محل چطوره ؟
    مجوز خاصی میخواد ؟

    ببخشید زیاد شد ،واقعا ممنون میشم جواب سوالات رو جداگانه بدین .

    1. سلام احسان عزیز
      ماه‌های آغازین، مهم‌ترین روزهای هر کسب‌ و کار هست و تشکیل تیم کاری سخت‌ترین قسمت راه‌اندازی. پس اصلی‌ترین مسائل در روزهای آغازین تشکیل تیم و اختصاص زمان کافی برای شکل دهی پایه‌های کسب و کار است نه مسائل فنی و قانونی.
      تشکیل تیم و ثبات اولیه هزینه پنهان زیادی به کسب و کارها تحمیل می کند، بیش از هزینه‌ای که برای طراحی سایت یا اپلیکیشن صرف می‌شود. شروع کار از طریق شبکه‌های اجتماعی، بسترهای آماده یا کم هزینه امکان‌پذیر و ایده‌ی خوبی است. نماد اعتماد و مجوز ساماندهی هم هزینه‌ی چندانی (کمتر از صد هزار تومان) ندارد.
      موفق باشید

      1. ممنون از پاسختون اقای لطفی
        برای استارت کار حداقل تیم چندنفره با چه اختیارات عملکردی و تخصص لازمه ؟
        مثلا برای راه اندازی یک کسب کار ، فروش محصول انلاین .

  15. بعد از سالها تحقیق و بررسی در مورد کسب درآمد از اینترنت به این نتیجه رسیدم که توی ایران هیچ کاری نمیشه کرد.
    همه اکنون سایتهای ایرانی معدودی هستند که درآمد قابل توجهی دارند و بقیه فقط ادای درآمدزایی را درمی آورند وپس از مدتی یا تعطیل میشن یا به فرد دیگری واگذار میشن.. وقتی به روشهای متنوع درآمد زایی در سایتهای خارجی نگاه میکنم میبینم که اکثر اون روش ها عملا در ایران غیر ممکن هست به دلایل مختلف و موانعی که اصولا در فضای زندگی داخل ایران وجود داره و ازاین بابت بسیار متاسفم. چه استعدادهایی که هدر میره و چه عمری که تلف میشه

  16. با سلام
    من میخوام از اینترنت درآمد داشته باشم ولی تو این زمینه به شناخت کامل نرسیدم یه بار هم وبلاگ درست کردم ولی نتونستم ایجاد درآمد کنم اگه میشه راهنمایی کنید.
    با تشکر.

  17. سلام ، میتونم در مورد سایت کا…. سوال بپرسم. صاحبان این کسب و کار ادعا میکنن که کارشون بازاریابی یا فروش نیست. میشه بفرمایید با توجه به حق عضویت ۹۰ تومنی این سایت کسب درآمد از این طریق عاقلانه است یا خیر؟ و در کدوم یکی از دسته بندی های درآمد اینترنتی جای میگیره؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.

  18. چند روز پیش یکی از دوستان من پکیج کسب درآمد بدون سرمایه ای به من معرفی کرده من خواستم ببینم اینجا کسی درباره این پکیج جدید که بدون سرمایه میتونه یک کسب و کار اینترنتی با یک کسب درآمد خوب تولید کنه اطلاع دارید شما. وب سایتی که به من معرفی کرده از شرکت تولید کننده این پکیج….. البته من به سایت شرکت ……. مراجعه کردم فقط میخواستم از روش کار مطمعن بشم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *