گزارش کسب‌وکار

گزارش کسب و کار | ۱۳ | دیجی‌کالا در سال ۱۳۹۸

رفتار خرید کاربر و مصرف‌کننده ایرانی در فضای آنلاین در سال ۹۸ چگونه بوده است؟

دیجیکالا در هر شبانه‌روز ۳۰۰ هزار سفارش خرید دارد که متوسط قیمت هر سفارش حدود ۵۰۰ هزار تومان است. کالاهای دیجیتال خصوصا موبایل همچنان پروفروش‌ترین محصول و روزهای اول هفته روزهای پرخرید این فروشگاه آنلاین است. در هر شبانه‌روز ۲۶ میلیون کاربر از سایت دیجی‌کالا بازدید می‌کنند و دیجی‌کالا از ۱۱ هزار روستای کشور مشتری دارد. در سال گذشته فروش محصولات محتوا محور (کتاب، موسیقی و..) رشد قابل توجهی در این خرده فروشی داشته است.

 

استخراج آمارهای ارزشمندی که گوشه‌هایی از آن ذکر شد در حالت عادی ماهها وقت و میلیون‌ها تومان هزینه دارد. مهمترین و برجسته‌ترین نکته‌ای که در اولین گزارش جامع سالانه دیجی‌کالا به‌چشم می‌خورد ساختار علمی مبتنی بر هوش تجاری در تدوین اطلاعات این گزارش است. دیجی‌کالا در حال حاضر بزرگترین خرده‌فروشی آنلاین و فعال‌ترین بازاراینترنتی (Marketplace) کسب و کارهای داخل کشور است. بر این اساس می‌توان گفت داده‌های این گزارش با تنوع ۲ میلیون کالای مختلف طیف وسیعی از خرده‌فروشی‌های مستقل را در بر می‌گیرد.

دیجی‌کالا قبلا گزارش نیم‌سال ۱۳۹۸ را منتشر کرده بود. این گزارش تکمیل شده همان گزارش به صورت سالانه است. حتی اگر نوع فعالیت شما در فضایی متفاوت از خرده‌فروشی یا عرضه کالای مستقیم است مطالعه این گزارش به لحاظ محتوا یا الگوی برداری اجرایی بسیار ارزشمند و مثمر ثمر است.

دریافت گزارش کامل سالانه دیجیکالا – ۱۳۹۸

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *