سئو تضمینی

سئو تضمینی مصداق بارز کلاهبرداری

هیچ پزشک و درمانگری به مراجعه کننده خود نمی‌تواند تضمین قطعی و ۱۰۰% بدهد چون درمان تخصص پزشک است اما سلامتی تابع متغییرهایی است در کنترل کامل پزشک نیست. هیچ وکیلی حرفه‌ای در هیچ جای دنیا تضمین قطعی به نتیجه دادگاه نمی‌دهد، چون تصمیم‌گیرنده اصلی قاضی و هئیت منصفه است، وکیل فقط روند قانونی و حقوقی را پرونده را تسهیل می‌کند. وقتی یک مرکز آموزشی تضمین قطعی به قبولی در کنکور، آزمون یا آموزش زبان خارجی می‌دهد در بهترین حالت می‌توان آنها را غیرحرفه‌ای، غیرمتخصص و ناآگاه توصیف کرد. کلاهبرداری نیز بارزترین ویژگی این نوع تضامین است. پلیس فتا نیز رسما متعقد است سئو تضمینی (تضمین دادن و تضمین خواستن) بابت انجام بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو مصداق کلاهبرداری است حتی اگر از روی ناآگاهی باشد. (+)

انجام خدمات سئو در کنترل کامل و قطعی هیچ توسعه‌دهنده و یا شرکتی نیست. گوگل و سایر موتورهای جستجو صرفا مجموعه‌ای از استانداردها و معیارها را برای حضور در صدر نتایج اعلام می‌کنند اما به هیچ عنوان تضمین نمی‌دهند که رعایت آنها موجب قرار گرفتن در جایگاهی شود که کاربر انتطار آن را دارد. رسانه‌های تخصصی دنیا به روش کار موتورهای جستجو انتقاداتی زیادی وارد می‌کنند با این حال گوگل google.com و بینگ Bing.com به عنوان برترین موتورهای جستجو هموار تلاش کرده‌اند فارغ از انتقادات متمرکز به انتظارات کاربران و وظیفه اصلی خود باشند.

چرا شرکت‌ها و مجریان خدمات برای سئو تضمین می‌دهند؟

اولین دلیل ناآگاهی است. این ناآگاهی ممکن است در اثر انجام چند پروژه موفق یا تجربه نکردن شرایط  خاص و غیرقابل پیش‌بینی شکل گرفته باشد. فرایند سئو مثل طراحی وب یا نرم‌افزار قابلیت تکرارپذیری با کنترل قطعی و خروجی یکسان را ندارد.  سئو جورچینی است متشکل از کارهای مختلف؛ که در هر زمان و برای هر وب‌سایت ممکن است کاملا متفاوت از سایت دیگر باشد، حتی اگر زمینه فعالیت و کلیدواژه‌های آنها مشترک باشد.

دلیل دوم افتادن در کورس‌های تبلیغاتی است. مشتریان وقتی با حجم قابل توجهی از تبلیغات کاذب با عنوان «سئو تضمینی» مواجه می‌شوند، تصور می‌کنند تضمین دادن و تضمین خواستن بخش ثابت و متداول سئو است. اگر فعالیت‌های مشابه با عدم کنترل قطعی بر نتیجه مثل درمان، پرونده‌های حقوقی یا آموزش – را مدنظر قرار دهیم به خوبی می‌توانیم شکل ریسک در این حوزه متصور شویم.

سومین دلیل عدم تخصص و اشراف کامل بر مباحث فنی سئو است. برخی از فعلان حوزه نرم‌افزار تصور می‌کنند صرفا با مطالعه چند مقاله یا حضور در یک رویداد تجاری آموزشی به سئو مسلط می‌شوند. برخی از شرکت‌ها نیز با نیروی ثابت محدود خود تلاش می‌کنند مجموعه‌ای وسیع و متنوع از خدمات فناوری را در حوزه‌های مختلف پوشش دهند تا به‌اندازه کافی جذب پروژه داشته باشند و به همین دلیل تضمین سئو می‌دهند.

چهارمین دلیل نیاز شدید مالی است. این گروه با مقایسه غیرتخصصی  قیمت پروژه‌های سئو بدون در نظر گرفتن زمان و هزینه‌های جانبی با متوسط دستمزد سایر خدمات حوزه وب و نرم‌افزار تضمین سئو می‌دهند. این موضوع باعث می‌شود مجری برای گرفتن پروژه نادانسته خود را در مخمصه‌ای پیچیده از انجام کار، تعهدی که در کنترل او نیست و خواسته مشتری قرار دهد که در بسیاری از موارد ممکن است منجر به نارضایتی طرفین  و دعواهای حقوقی طولانی شود.

پنجمین علت کلاهبرداری و تدلیس آشکار به بهانه سئو است. برخی با اطلاع کامل از تمام جزئیات، مسائل و پیچیدگی‌های سئو در تلاش هستند با عنوان «سئو تضمینی» دیگران را مجاب به پرداخت هزینه کنند. تخلف، متخلف و سوء استفاده در تمام فعالیت‌های تجاری وجود دارد و سئو به عنوان یکی از بخش‌های مهم دیجیتال مارکتینگ از این قاعده مستثنا نیست.

سئو تضمینی

کلاهبرداری سئو چگونه انجام می‌شود و چطور به این بهانه از سئو استفاده می‌کنند؟

پرکاربردترین نوع سئو استفاده از عنوان سئو تضمینی تبلیغ و درج آن در قرارداد اما تنظیم جزئیات قرارداد برخلاف آن است. مثلا در یک بند از قرارداد تضمین می‌دهند که درصورت محقق نشدن سئو هزینه را عودت می‌دهند و در بند یا تبصره دیگر این قضیه در بندهایی از قرارداد به مواردی اشاره می‌کنند که بازگشت هزینه را مستثنا می‌کند. مثلا هر گونه تغییر در الگوریتم گوگل یا مواردی از این دست موجب مستثنا شدن آن می‌شود.

قراردادهای سئو از نوع قرارداد انجام کار مشخص (پروژه) محسوب شده و در صورت ارجاع اختلاف طرفین به مرجع قضایی به دلیل نیاز به بررسی‌های کارشناسی روند چنین پرونده‌هایی در بهترین حالت حداقل دوسال زمان می‌برد تا حکم نهایی اجرا شود. اطمینان داشته باشید با تضمین دادن و تضمین خواستن برای سئو به‌جای تمرکز به مهمترین بخش دیجیتال مارکتینگ، تمام توجه شما معطوف به مسائل حاشیه‌ای خواهد شد.

کلاهبردای با هدف انجام سئو تضمینی تا جایی پیش می رود که برخی از شرکت‌ها علاوه بر تعهد بازگشت هزینه، تعهد پرداخت خسارت هم می‌دهند! که در واقع این تعهدات صوری چیزی نیست جزء تلاش برای عقد قراردادهایی گران‌تر و سریع‌تر. بدون استثنا در این قراردادها بند یا تبصره‌ای برای خنثا کردن یا فرار از تعهدی که عملا در اختیار و کنترل آنها وجود دارند گنجانده می‌شود که حاصل آن ایجاد انتظارات متورم شده، اتلاف منابع و دغدغه‌های ذهنی بی‌حاصل نخوهد بود.

ما پارتنر گوگل هستیم، سئو شما را تضمین می‌کنیم!

شرکت‌هایی که مشتریان متعدد و قابل توجه دارند به‌واسطه تعدد تبلیغات کلیکی که به گوگل سفارش می‌دهند می‌توانند درخواست دریافت گواهینامه پارتنر شیپ google partner بدهند. این گواهینامه مشخصا به دلیل ارتباط کاری و سفارش تبلیغات پولی در گوگل ارائه می‌شود و هیچ نوع تضمین یا تعهدی از طرف گوگل برای انجام خدمات سئو طبیعی نیست.  فرایند گوگل پارتنر تنها به این جهت حائز اهمیت است که می‌توانید اطمینان داشته باشید که در انجام تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز Google AdWords مجری توانایی لازم برای اتخاذ بهترین و مناسب‌ترین استراتژی توزیع و انتشار تبلیغات دارد. گواهینامه اصلی و رسمی گوگل پارتنز یه هیچ عنوان دال بر مهارت انجام یا تضمین خدمات سئو نیست، این در حالی است که متاسفانه افراد و حتا شرکت‌های زیادی از گواهینامه‌های جعلی برای اعتبارسازی روندی استفاده می‌کنند که خود گوگل اصل آن را به عنوان تضمین سئو نپذیرفته است..

نظر گوگل و موتورهای جستجو در مورد سئو تضمینی چیست؟

گوگل معتقد است تمام تمرکزتان را برروی سایت و مخاطبان بگذارید. جستجو کار موتورهای جستجو است و هرگز نباید وب‌سایتی برای جستجوگرها فعالیت کند. آنجه تحت عنوان سئو در وب‌سایت‌ها و توسط وب‌مسترها عنوان می‌شود مجموعه استانداردهایی است که موتورهای جستجو برای بهتر فهرست شدن یک سایت در پایگاه اطلاعاتی آنها عنوان می‌کنند. این موضوع می‌تواند نقش بسیار مهمی در انجام کارها داشته باشد. تفاوت زیادی بین وب‌سایت متمرکز به کاربر و سایت متمرکز به موتور جستجو وجود دارد.

برخی از صاحب‌نظران و متخصصین معتقدند که کمتر از ۲۰ درصد از توجه و انرژی دیجیتال مارکتینگ باید صرف سئو شود. اگر وب‌سایتی از نظر کاربران جالب و شناخته شده نیست توسط جسجتوگرها هم نباید رسمیت چندانی پیدا کند. اگرچه نقدهای زیادی به این نظریه وجود دارد، از نظر موتورهای جستجو تمرکز به نیاز کاربر مهم‌ترین عامل در موفقیت سئو است.

سئو تضمینی

چرا نمونه کارهای سئو چندان قابل اعتماد برای تصمیم‌گیری نیست؟

سئو یک فرایند کاملا سیال است و نتایج آن پیوسته در حال تغییر است. نگه داشتن یک نتیجه در صدر فهرستِ جستجوها مستلزم هماهنگی بخش‌های مختلفی از یک وب‌سایت و نحوه فعالیت سایر رقبا در آن حوزه کاری است به همین دلیل معرفی نمونه‌کار سئو چالش جدی برای مجریان خدمات دیجتیال مارکتینگ است. گاهی در زمان استعلام نتایج تغییر کرده و یا کلا روند کسب‌وکار تغییر جهت داده است. گاهی هم یک پروژه سئو توسط مجریان متعدد در زمان‌های مختلف انجام می‌شود.

در این میان تبانی‌های تبلیغاتی زیادی هم وجود دارد (شبیه پرداخت هزینه به نفرات اول کنکور توسط موسسات کمک آموزشی) متاسفانه برخی از سایت‌های برتر دارای رتبه ممتاز با فروش لینک اعتباری اقدام به معرفی صوری مجری خدمات سئو می‌کنند. شناخت شما از فرایند انجام سئو، مصاحبه و درخواست برنامه کاری یکی از بهترین روش‌های اعتمادسازی برای مجریان خدما سئو است.

برای  کاهش خطرپذیری سرمایه‌گذاری در سئو چه باید کرد؟

سئو بازاریابی است و بازاریابی جایی معنی پیدا می‌‌کند که رقابتی سخت در جریان است. سختی بازاریابی هم با هزینه‌ّبر بودن آن در کسب‌وکار ارتباط مستقیم دارد و هر کسی نیاز به مقوله سئو در کسب‌وکار خود دارد الزاما و حتما باید پذیرای هزینه و خطرپذیری بازگشت سرمایه باشد. سئو صرفا انجام کار فنی و نرم‌افزاری نیست و نتایج ثابت ندارد که به آسانی تبدیل به دارایی ثابت شود.

برای اطمینان و توجیه خطرپذیری هزینه‌های سئو اولین و بهترین کار این است که از مجری خدمات سئو برنامه اجرایی مدون درخواست کنید تا بدانید چه مسیری را به چه صورت برای انجام خدمات سئو شما در نظر گرفته شده است و در قبال اجرای دقیق برنامه پیشنهاد شده تعهد و تضمین بخواهید نه در قبال نتیجه. یک برنامه مدون و روشن، به انتظار مطلوب نزدیک‌تر است تا یک تعهد کلی منوط به نتیجه.

اگر خطرپذیری هزینه‌های سئو برای شما توجیه ندارد یا اطمینان کافی از بازگشت هزینه آن ندارید باید به چارچوب کسب‌وکار خودتان رجوع کنید. حضور در صدر نتایج گوگل قطعا به پربازدیدتر شدن وب‌سایت شما کمک می‌کند و پربازدیدتر شدن یعنی بار ترافیک بیشتر و هزنیه بیشتر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *