پونیشا بازار کار آنلاین

 Netstart-ponisha_01

پونیشا را به  می‌توان بزرگترین سایت فریلنسر یا آزاد کاری وب فارسی به حساب آورد، مجموعه ای که تعداد پیمانکاران و کارفرمایان آن تا به امروز از مرز چهل هزار تن گذشته است. این سایت خوب تخصصی با یک استراتژی هدفمند و مدیریت قوی بخش اعظم بازار کسب و کارهای آزاد اینترنت فارسی را به خود اختصاص داده است. روش کار پونیشا به این صورت است که شما هم می توانید به دنبال مجری برای اجرای پروژه های خود باشید و هم می توانید به نسبت تخصص و توانایی خود پروژه بگیرید و انجام دهید. گروههای شغلی و کاری زیادی در پونیشا وجود دارد از ترجمه به انوع زبانها گرفته تا سطوح مختلف برنامه نویسی، گرافیک و غیره

امروزه میلیون ها نفر در کشورهای توسعه یافته صرفا از طریق آزاد کاری یا فریلنسر درآمد اینترنتی دارند، فریلنسر ها ساختار استخدام و کسب و کار اینترنتی را متحول کرده اند و ثابت کرده اند که لزوما نباید برای کسب درآمد در استخدام دیگران باشید. می توان با استفاده از امکانات سایت هایی مثل پونیشا به صورت دائم برای خودتان کار کنید و درآمد اینترنتی داشته باشید، بدون اینکه نگران آینده کاری خود باشید. اگر تصمیم دارید به جمع پیمانکاران و افراد کار در منزل بپیوندید به شما پونیشا را پیشنهاد می کنیم. این سایت از موفق ترین استارتاپ های ایران به شمار می آید که در سالهای گذشته با ثبات کامل به روند رشد خود ادامه داده است و حتی به الگویی برای سایر سایت های کار در منزل یا آزاد کاری تبدیل شده است.

 آدرس وب سایت پونیشا:  http://ponisha.ir

11 دیدگاه دربارهٔ «پونیشا بازار کار آنلاین»

  1. بزرگترین اشتباه من ایجاد پروزه تو پونیشا بود بنظر من با شرکتها تو بیرون قرار داد ببندی خیلی بهتره چون تو سایت پونیشا هیچکس پاسخگو نیست
    بنده یک بیسواد!!! رفتم اونجا یه پروزه طراحی سایت ایجاد کردم طرف اومد یک میلیون گرفت و بجز یه پوسته آماده هیچی تحویلم نداد منم مجبود بودم پولمو آزاد کنم تا پروزه را تحویل بگیرم نه خود پونیشا پاسخگو بود نه کارشناس داشت که سایتو تحویل بگیره با قابلیتها چک کنه و بعد تحویل بنده بده.
    کثیف ترین و باند کلاهبرداری قانونی ایران همین پونیشاس
    الانم بعنوان فریلنسر ثبت نام کردم تا پول از دست رفتمو با کلک و دزدی دوباره پس بگیرم

    1. بسیار ضعیف هست تیم پونیشا در پشتیبانی و سیاست گذاری برای جلوگیری از مشکلات کارفرمایان و نه مدیریت نیما نورمحمدی و نه بقیه تیم هیچ کس کمکی به حل مشکلات نمیکنه
      http://vrgl.ir/2sx8S

  2. ثبت نام رایگان هست ، اما به محض اینکه میخای به عنوان پیمانکار پیشنهاد بدی سایت ازت میخاد حداقل ۸۴ هزار تومن واریز کنی که هرماه هم باید تمدید کنی!!!!!!!!!! پس ثبت نام رایگان برای چی بود؟؟؟؟؟
    کدوم سایت فریلنسینگی سراغ دارید که هیچ خدمات رایگانی به پیمانکار نده؟؟؟ (البته خارج از ایران منظورم هست)

    البته این موضوع تازگی نداره توی ایران موارد بی شماری از این سایتهای کلاهبردای که از بیکاری و وضعیت اسف بار مردم که دسترسی به سایتهای خارجی نداردن به خاطر تحریم ها سود می برند

  3. به عنوان مترجم حرفه ای، یک ماه عضو این شبکه شدم و علی رغم دید مثبتی که در ابتدا داشتم با موارد تاسف برانگیز زیر زیر مواجه شدم:
    – سیاست های سایت به گونه ای است که مترجم و برنامه نویس، در عمل به حراج و مناقصه گذاشته می شود: هرکه کار بهتر و بیشتر با قیمت کمتر پیشنهاد دهد، برنده است. قیمتهای ترجمه خنده آور است. چیزی در حدود یک دهم یا یک بیستم کف قیمت بازار ترجمه.
    – سایت به گونه ای طراحی شده که کارفرما حق دارد هرگونه بخواهد قیمت گذاری کند و شرط بگذارد. اما در مقابل پیمانکار نه تنها هیچگونه آزادی ندارد، بلکه کامنتهای انتقادآمیزش هم به سرعت حذف می شوند و اجازه بازخورد دادن پیدا نمی کند.
    – در سایت نوشته شده که مثلا ۴۰۰۰ مترجم دارد. اما در عمل شاید تعداد کاربران فعال به ۱۰۰ تا هم نرسد. چرا؟ چون وقتی میخواستم عضویتم در سایت را لغو کنم، گزینه لغو عضویت و اشتراک نمی کند و پس از یک سال هنوز هم ایمیلهای تبلیغاتی سایت جانک ایمیلم را پر می کنند و حساب من در آمار مترجمان سایت محسوب می شود.

  4. سوال من هم همین است، وقتی که پونیشا درصدی را از مجری به عنوان کارمزد کم می کنه چرا دیگه واسه پیشنهاد دادن باید حق اشتراک ماهانه پرداخت کنه؟ یعنی مجری بایدماهانه هزینه اشتراک ویژه بده بعد موقعه اجرا هم کارمزد بده!! اصلا جالب نیست به نظر من اگه کسی از وضعیت کاری خودش راضی باشه هیچوقت نمیاد توی فریلنسر ایرانی که پروژه هاش یک دهم قیمت واقعی بازار هست با هزارتا آدم رقابت کنه

  5. سایت پونیشا واقعا سایت خوبی هست، اگر هم مشکلی وجود داشته باشه از طرف کاربران (پیمانکار یا کارفرما) هست، وگرنه سیستم سایت واقعا ایده‌آل هست. دوستی که گفتند ماهی ۸۴ هزار تومن… کدوم طرح پونیشا ماهی ۸۴ هزار تومن هست؟ طراح‌ها در حال حاضر از ۱۰ تا ۴۰ هزار تومن در ماه هست که با همون ۱۰ تومن در ماه میشه یک عالمه پیشنهاد داد و فقط ۱۰ درصد کمیسیون کم میشه. بعد بنظر شما در مقابل هزینه‌های سرور، رسیدگی به درخواست‌های واریز وجه، حفظ امنیت سایت، رسیدگی به درخواست‌های اختلاف و مهم‌تر از همه، ایجاد محیطی که شما به راحتی کار پیدا کنید (مارکتینگ و تبلیغات سایت و …) ماهی ۱۰ یا حتی ۴۰ هزار تومان و تنها ۵ تا ۱۰ درصد از پروژه نمی‌ارزه؟ شما سر کار برید هزینه بیمه و … از حقوق شما کم نمیشه؟

    اون دوستی که گفتند مجبور شدم پول رو آزاد کنم، شما در هیچ صورتی مجبور نیستید آزاد کنید، از دکمه‌ی ایجاد اختلاف استفاده کردید؟ بعد اگر یک نفر به شما کار درست ارائه نده، پونیشا میشه کلاهبردار؟ شما قبل از اینکه پیشنهاد کسی رو تایید کنید،باید هر کسی رو طبق پروفایلش بررسی کنید ببینید قبلا پروژه موفق انجام داده؟ کارفرمایان قبلی راضی بودند یا خیر و یا مثلا از ایشون نمونه‌ای درخواست کنید و مواردی از این دست. اون دوستی هم که مترجم هستند، نباید قیمتشون رو پایین بیارند و فقط با کارفرماهای خوب در سایت کار کنند.

    با تشکر

    1. با سلام
      به نظر من هم پونیشا داره تو این زمینه از خودش ضعف نشون میده
      مثلا برای هزینه های طراحی سایت که تعداد پروژه های ایجاد شده در روز بعضا به سی چهل پروژه میرسه یک نفر کارشناس طراحی سایت رو حداقل به صورت پاره وقت استخدام کنه تا پروژه هایی که توسط کارفرما ایجاد میشه رو تایید کنه و اجازه تعیین قیمت های مسخره رو بهش نده و از اون طرف به صورت سیستمی اجازه پیشنهاد قیمت های پایین تر از کف قیمت رو هم به پیمانکاران نده
      واقعا پونیشا خیلی از شرکت های بزرگ رو تو این زمینه تحقیر کرده.
      آقای نیما نورمحمدی (موسس پونیشا) اگه این صفحه رو دیدین یک عکس العملی نشون بدین

  6. ابوالفضل عابدی

    سلام
    من هم با نظر میلاد تا حدودی موافقم اما نباید این را فراموش کرد که پونیشا در واقع همان بازار کار واقعی هست که حالا به صورت آنلاین درآمده. من خودم یک طراح هستم که هرگز نمی تونم با قیمت های پونیشا کار کنم اما مقصر این وضعیت را پونیشا، آقای نور محمدی یا کس دیگه ای نمی دونم وقتی برای یک آرم و نشان خوب که شاید بیش از یک هفته وقت نیاز دارد به مشتری می گویم ۵۰۰ هزار تومان خیلی راحت می گوید دفتر تایپ و تکثیر سر کوچه همین آرم را با ۵۰ هزارتومان می زند!! و واقعا هم می زند
    این موضوع در مورد طراحی وب، اپلیکیشن، ترجمه و..بقیه چیزها صدق می کند. من خودم هم نمی دونم بالابردن فهم مشتری و متمایز کردن کار خوب و ضعیف نه توی پونیشا بلکه توی بازار کار وظیفه کی هست؟

  7. در بعضی از سایت های دورکاری کارفرما باید کل مبلغ رو در سایت گرو بزاره بعد شما کار رو شروع کنید و اگه کار رو درست تحویل ندین خب پول به کارفرما برمیگرده. من مدت کوتاهی است با همین سیستم با رایامارکتینگ کار میکنم راضی هستم. تا پول ریخته نشه اصلا پروژه برای من باز نمیشه. پونیشا چیزی به اسم پرداخت امن داره که مثلااا همین کار رو میکنه ولی چون اجباری نیست کارفرماها قبولش نمی کنن و پونیشا هم خیلی راحت میگه که شما باید با طرف چونه بزنی تا قبول کنه. فقط ۵ تا پیشنهاد در ماه رایگان میتونی بدی و متن کارهای خواسته شده و قیمت اونها کاملا نمایشی هست و بعد پیشنهاد در گفتگو تازه متوجه میشی کار در اصل چی هست و چه قدر دستمزد داره که اکثرا حمالی خواستن از مردمه. یک سایت بود به اسم ۳tbc نوشته بود درخواست نوشتن کامنت من فکر کردم خودمون باید پای مطالبش کامنت بزاریم. بعد اینکه یک درخواستم رو حروم کردم تازه آقا گفت کامنت های بقیه سایتها رو کپی کنید به قیمت دونه ای ۷۵ تومن. دزدی ایده و مطلب دیده بودیم دزدی کامنت دیگه جدید بود!!!! طرف ماه ها وقت گذاشته تا پای هر مطلب سایتش ۲۰ تا کامنت بیاد ابنها حتی کامنت رو هم میرن می دزدن!!! خیلی هم وقت گیر بود سرچ کردنش و هر روز قوانین جدید میگذاشت که این مبلغ در مقابلش خنده دار بود. وقتی قبول نکردم میگفت میرم منفی بهت میدم چرا از اول پروژه رو انتخاب کردی انگار نه انگار که از اول هیچی تو درخواست نگفته بوده!!!! اینجور دورکاری ها فقط حمالی گرفتن از مردمه. و پونیشا هم براتون امکان اعتراض توی پروفایل طرف رو نگذاشته اگه اون فریلنسری شما رو لغو کنه نه با خودش میتونید پیغام بدین نه توی پروفایلش چیزی بنویسید تا بقیه هم بفهمن و با اون کارفرما کار نکنن. همین آقای وب مستر لینک پروفایل خودش رو که یک نفر ازش تعریف کرده بود برا من فرستاد تا ببینم چه کارفرمای خوبی هست!!!! خب معلومه دیگه چون صدها نفری که سرشون کلاه میره اصلا نمی تونن برن اعتراض کنن.

  8. متاسفانه هر سال وضعیت وبسایت پونیشا بدتر میشه. البته از نظر UI بهتر شده ولی سیاست‌های وبسایت اصلا برای شخصی به اسم “فریلنسر” مناسب نیست.
    تعداد پیشنهادهای رایگانی که یک شخص میتونه بده کلا ۵ تاس. تمدید هم نمیشه. هر چند مینویسه که یه ماه بعد در فلان تاریخ سر بزنید میتونید مجددا ۵ سفارش اون ماهتون رو استفاده کنید ولی توی اون تاریخ هم سر بزنید مجددا یه تاریخ دیگه رو بهتون اعلام میکنه و خبری از ۵ پیشنهاد جدید نیست.
    کلا دلیل این که فریلنسر برای پیشنهاد دادن باید پول بده رو متوجه نمیشم. مگه پونیشا یه درصد از هزینه‌ی پروژه رو دریافت نمیکنه. دیگه پول گرفتن برای شارژ تعداد پیشنهاد چیه این وسط؟ اگه واسه پیشگیری از ثبت پیشنهادهای الکیه، خوب برای هر ماه یه محدودیت بذارن (بدون هزینه). مطمئنا میشه راه بهتری رو پیدا کرد که فریلنسر کمتر اذیت بشه.
    تعداد زیاد فریلنسرها هم یکی از مشکلات جدی این نوع وبسایت‌هاست. برای هر پروژه‌ای که خیلی خواهان داشته باشه (مثل طراحی وبسایت، لوگو، یا ترجمه) کلی پیشنهاد ثبت میشه و احتمال تایید پیشنهاد شما شاید به همون نسبت کمتر میشه.
    مشکل مهم بعدی!!!!!!! که شاید نشه راحت پیگیری کرد اینه که پونیشا میتونه با یه سری اکانت که متعلق به خودش باشه خیلی راحت پروژه تعریف کنه و ملت پیشنهادشون رو استفاده کنن و بعد پروژه رو لغو کنه. یا اگه پیشنهادهای پروژه‌های لغو شده رو نشمره میتونه با یه اکانت دیگه خودش پیشنهاد بده و همون رو تایید کنه و به این شکل کلا پیشنهادها بسوزن. اینجوری ملت مجبورن حسابشون رو شارژ کنن.
    و غیرمنطقی‌ترین ویژگی پونیشا که جدیدا اضافه شده، امکان برگزاری مسابقه واسه پروژه‌های طراحی (لوگو و …)س. من کلا با برگزاری اینجور مسابقات مشکل دارم. اما نحوه برگزاری این نوع مسابقات توی پونیشا خیلی جالبه. شما قبل از این که طرح خودتون رو ارسال کنید میتونید کل طرح‌هایی که قبل از شما ارسال شدن رو ببینید!!!!!! وبسایت دوپرو هم همین مشکل رو داره.
    ممنون میشم اگه جوابی واسه این مشکلات پیدا کردید در پاسخ به همین نظر بگید.

  9. از وقتی که پول آزاد میشه تا بیاد توی حساب فریلنسر بسیار طولانی و غیرمنطقیه. درسابچیت نوشتند چهار روز کاری اما برای من دوازده روز هم شده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *